Tuesday 6 May 2014

STEAMBOAT TIME................

aHAD yang lepas aku bt steamboat untuk makan dengan hubby.. Dah lama teringin buat sendiri dan akhirnya...heheheh.. alhamdllh berjaya realisasikan keinginanku ini.. so inilah dye... bekas steamboat arang tu aku beli online melalui mudah..dalam rm 60.00 cmtu la... lupa dh no fon org tu..heheh.. jom aku kongsikan resepi sup steamboat yang aku buat tu...

SOS STEAMBOAT : SUMBER MYRESEPI

BAHAN-BAHAN
  1. 1/2 KG tulang ayam / ikan
  2. 2.5 liter air
  3. 1 kiub ikan bilis brand maggie
  4. 3 sudu pes bawang putih dan halia
  5. garam, gula, secubit rasa maggie (ikut suka korang nk byk mana)
CARA -CARA

Korang rebus tulang sampai jadi stok. Masukkan kiub ikan bilis, pes bawang putih dan halia. Perasakan dengan gula, garam, secubit rasa. siap untuk di hidangkan.








YaNG ni akU PICK and MIX je kat tesco...hahahha...  Budget rm 7.00

nI PIC makn malam kami


Jangan jeLEZ YE readers

RESEPI SOS ALA JOHNNY

BAHAN
  1. 8 Tangkai lada merah (budget la nak banyk mana)
  2. 4 ulas bawang putih
  3. 5 sudu minyak bijan , cuka , sos tiram (aku adjust ikut selera)
  4. 1/2 cawan air
  5. 1/2 sudu sos tiram , oren sanquick ( nk bg rsa masam2)
  6. 2 sudu besar tepung jagung
  7. Bijan ( suka hati je)
CARA - CARA 

Korang masak semua sekali dalam kuali dan gaul lar sampai pekat dan rasa tu korang adjust2 la ckit sampai sesuai ngan selera korang.


yang NI aku copy resepi dari   Ms Fazleyatul.  
minx halal ye tuan blogger...



BAgus sgt ada ramai BLogger yang suka maSAK & buh dlm internet... ahahah.. so senANG banyak bagi aku yang xtw masak ni nak masAK utk Hubby.. 
dh la nak msuk office time dh.... bye2... :-)




♥ Terima Kasih ♥

No comments:

© Mummy Irfan | Template By Blog Bingkisan Hati