Wednesday 21 May 2014

TIPS MUDAH HAMIL

Hari ni aku nak kongsi dengan reader blog ni (kalau ada lar) tips untuk hamil.. Actually aku pn tgh merancang untuk hamil tp apakan daya masih xda rezeki. Biasalar husbnd n wife weekends sja.. huhuh Harap maklum.. :-) Ok so sekarang ni sambil2 aku pn amalkan makan benda2 ni aku saja la nak share ckit benda yang aku duk try skarang ni sbb officemate aku yang baru kawin March hari tu duk mintak petua kat aku yang baru anak sorang ni... huhuu... 


  1. Jauhkan Fast food such as KFC, Burger, Maggie etc .. Harap korang bersabar ckit kalo nak Baby.. Bukan apa makanan ni byk minyak, berlemak dll

  2. Amalkan asik folik. ubat ni korang akan selalu dapat masa mengandung..Tp kalo x mgnadung lagi korang boleh beli di Farmasi .
    KAT tesco Ada jgk
  3. Amalkan madu , kurma, habbatus sauda yang korang boleh cari di farmsi atau mana2 tempat yang ada. Dengar cter orang - orang Makkah memang amalkan makanan sunnah ni sebab tu dorang subur je... huhuhu..
  4. Perbanyakkan makan buah-buahan yang banyak biji contohnya buah kiwi, strawberry, avocado, kayu manis, gandum kuda, Ini kerana buah yang aku nyatakan tu banyak kandungan vitamin C dan banyak fungsinya untuk menambahkan kesuburang, meningkatkan kualiti sel telur dan merangsang proses ovulasi wanita.
  5. Amalkan telur separuh masak kerana telur separuh msak mengandungi kndungn B6 dan Vitamin D untuk menghasilkan progesteron iaitu hormon penting utk korang hamil.
  6. Jauhkan kafein cth kopi, nescafe , milo pn ada kafein taw.. Amalkan minum teh hijau walaupun xsedap..huhuhu.. 
  7. Beli OPK strip. Yang ni utk korang check bila korang subur.. Maksudnya bila berlakunya ovulasi . korang boleh beli dekat cni sebab murah giler ANugerah Terindah. ... 
    bILA tanda merah tu terang de 2 line maksudnya korang tengah subur la tu.. so PEgi cepat hasilkan zuriat anda .. :-)


    ok JUMPA LAGI.............

♥ Terima Kasih ♥

No comments:

© Mummy Irfan | Template By Blog Bingkisan Hati