Sunday 25 May 2014

KAHWIN MUDA

SALAM isnin SemUA REadERS....

 Hari ni pejabat aku kosong.. Ye lar aku mai awal huhuhu... Enrty kali ni kte ckap tentang kawin muda.. Well banyak kategori kawin muda ni.. Ada yg kawin muda tp Hubby @ Istri tua ( mksd i slh sorang pasangan). Ada jga yang sma-sama muda.. Punca nya terjadi pn banyak sebab.. Ada yg family paksa, ada yang kerana cinta, dan ada yang kena tangkap basah @ trlanjur sblm masa( heheh ni i xnk bincang today).

Untuk pengetahuan reader aku pn slh satu kategori di atas.. Mungkin korang ckp alah aku kwin umur 18 relex jer.. huhuh.. Ada tp jarang..  Bukan aku ckap xde langsg.. huhuh.. Well back to my story....... ni Cter bab AKu yang kawin muda yer bukan korang

Aku kenal hubby msa kmi sma-sma degree. Time tu aku 20 tahun & en hubby 22 tahun...Gatal kan blajar lg dh brcintan-cintun ni... huhuuuhuhu... Next, kami plan kwen sb hubby & family dye xmo kwan lme2 tanpa ikatan... so family aku pn okey jer then kami pn kawen 03.09.2011 ( Aku 21, en hubby 23). Time ni aku ade lg 2 sem nak hbs degree & en hubby ade lg 3 sem nak habis degree.. Course kami xsma tht y kmi hbs lain2.. + aKu dlu amik matrx tht y cepat bt dgree.. 

ALhmdllh umo 22 aku buat praktikal dengan perut boyotku ini dan selepas tamat aku jadi penganggur terhormat sementara menunggu kelahiran puteraku..17.09.2012 aku timang chaya mata yang pertama.. dan alhamdulillah lepas pantang terus dapat kerja... Pengalaman kawin muda bukannya senang. Hal ni kerana, ble kawin muda n masih belajar cm aku cmfrm la fmly fully sponsor dari wedding smpai anak sorang.. kne struggle jgk la sbb xkan ktaorg nak brgantg dgn fmly aku.. Well mst korang tya Y family aku je cm banyak sponsor kan. HUHUhuhuHUhu.. Hal ni sbb aku kmi duk di penang dkt ngan family aku.. Family hbby d Terengganu. Akhirnya stelah 2 thun struggle aku dah pn kje tetap d 1 syrikat multinasional  dan en hubby dh jd seorang guru.. Alhamdllh wlaupun kami xdduk sekali sbb hubby mengajar di kedah dan aku di penang, aku tetap bersyukur. Harap end of this year en hubby dapat posting tmpat comei-comei.. xSBAR nak dduk rumah sendiri n deco cute-cute mcam blogger-blogger lain.. 

Kesimpulanya ;
 Bukan senang nak kwen muda. Perlukan kesabaran yang kuat dan sikap tak putus asa. Kalo laki korang tua (mksd aku dh lme kje cmfrm byk duit dh so dnt wry sgt)senang la.. 

sORry la aku tahu reader msti xske baca post yang panjang berjela-jela & banyak short form dalam ayat. Tapi dah terbiasa.. nak tulis cepat macam ni la yang jadi,... ok Masuk kEJa dulU..







bYE - BYE rEADer..................

♥ Terima Kasih ♥

No comments:

© Mummy Irfan | Template By Blog Bingkisan Hati