Thursday 8 May 2014

KEK Coklat Moist simple

Alkisah semalam aku telah pn buat kek coklat moist sebab aku pnya officemate gtw lma xmkan kek coklat moist yg aku bt.. so terjdi lah semalam pnya kisah moist coklat kek yang simple.. aku jumpa resepi ni sebenarnya dh lama dr aku form 3 lg.. semalam sja2 google jumpa resepi kak Anis nie..resepi dye sma mcm yang aku punya cuma dye ada bt topping kek jenis save cost and aku pn try la guna resepi topping dye semalam... 
Ni yang dh siap ok.. cuma topping dye aku olah sendiri dan dengan bantuan pak cik GOOgle kte lar..huhuhu.. yaNG ni bukan yg aku bwak p office tp yang ni order dari jiran2 dan pelanggan2 yang pernah order dengan aku.. RM16 je besar yang atas tu.. Ni pic b4 masuk kotak + letak coklat rice...   :-)





Ni plak yang dh siap tabur coklat rice... tunggu masuk kotak & deliver to customer... :-) nak order area seberang jaya sahaja wssap 013-5335117... HEHEHE... klo korang malaz nk bt jer.. klau nak buat sendiri ni aku copy paste balik resepi yang sama aku guna dari blog http://cahayahidupku2569.blogspot.com/2014/01/resepi-kek-coklat-moist-anis.html





KEK COKLAT MOIST ANIS
Bahan A
1 cawan air
1 cawan minyak masak
1 cawan susu pekat
1 cawan serbuk koko
1 cawan gula kastor
2 biji telur

Bahan B
1 cawan tepung gandum
1/2 sudu teh baking powder
1/2 sudu teh soda bikarbonat

Bahan C ( Topping )
1 cawan minyak masak
1 cawan serbuk koko
1 cawan susu pekat

Cara-caranya :
Masak bahan A(kecuali telur) dengan api sederhana ( masak sehingga gula larut dalam air). 2 biji telur dipukul sekali dan masak sekali dengan bahan A. Akhir sekali masukkan bahan-bahan B dan masak bersama. Siap untuk di kukus atau di bakar.
#kek 1 kilo akan masak dalam 20-30 minit samada bakar@kukus.

Cara-cara membuat topping :
Panaskan minyak masak dan masukkan serbuk koko dan susu pekat kemudian kacau. ( sekiranya pekat sangat boleh masukkan sedikit full cream @ kurangkan serbuk koko. Siap untuk di topping.


thx to puan Blogger http://cahayahidupku2569.blogspot.com/2014/01/resepi-kek-coklat-moist-anis.html and KAk ANIS.. maaf la yer saya copy paste je msuk blog sye


♥ Terima Kasih ♥

No comments:

© Mummy Irfan | Template By Blog Bingkisan Hati